Kröller-Müller Museum – campagne Seurat

Museum

Van 23 mei tot en met 7 september 2014 presenteerde het Kröller-Müller de tentoonstelling Seurat. Meester van het pointillisme. Voor het eerst toonde het museum de belangrijke en geliefde schilderijen van Georges Seurat in een bredere context binnen het oeuvre van de kunstenaar. Deze tentoonstelling bood dé kans om 24 tekeningen en 23 schilderijen van over de hele wereld bij elkaar te zien.

Doel van de campagne: bezoekers werven voor de Seurat-tentoonstelling, zowel uit Nederland als uit omringende landen (Duitsland, België, Frankrijk)

Conversie: kaartverkoop (i.v.m. Museumkaarthouders en langere looptijd tentoonstelling werden kaarten veelal aan de kassa gekocht, en was conversie slechts deels te meten)

Media-inzet: online RTB-campagne in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland, Radio 1, 2 & 4, Minicards, outdoor en printadvertenties.

Looptijd campagne: najaar 2014

Resultaat: 140.000 bezoekers (50.000 meer dan in de 2 voorgaande jaren in dezelfde periode)

Vrijblijvend advies?